Blog parentingowy dla rodziców, którzy chcą wiedzieć więcej
BLW

Nowy sposób na owsiankę

Nie mam ostatnio pomysłów na śniadanie, a klasyczna owsianka już dawno nam się znudziła. Moja przyjaciółka- Kasia z makenewhome.pl przekazała mi bardzo nowatorski przepis. Musiałyśmy go wypróbować! Wyszła przepyszna…

Egzotyczne smaki pobudzają zmysły od rana.

DSC_9046

DSC_9047

Składniki:

  • szklanka płatków owsianych górskich (lub płatków jaglanych)
  • sok jednodniowy ananasowy (250 ml)
  • łyżka wiórków kokosowych
  • łyżeczka cukru trzcinowego, ksylitol lub syropu z agawy
  • sezam (czarny lub biały)

Do rondelka wsypujemy płatki i zalewamy je sokiem ananasowym. Mieszamy i odstawiamy na 15 minut. Jak płatki zmiękną, dodajemy pozostałe składniki i gotujemy. Co jakiś czas mieszamy. Po 10 minutach serwujemy.

DSC_9051

Smacznego!

Jeżeli macie jakieś ciekawe i szybkie przepisy na zdrowe śniadania napiszcie je w komentarzu:)

Inne nasze przepisy znajdziecie tutaj

Ten wpis ma 17 komentarzy

  1. Anna

    Mam trochę fajnych i zdrowych przepisów na śniadania, wrzucę jak położę dzieciarnię spać 🙂 tymczasem podrzucam artykuł dot. syropu z agawy, warto poczytać i… wyrzucić 😉 http://www.pocztazdrowia.pl/nie-trac-pieniedzy-na-syrop-z-agawy/

    • Anna

      Zacznę od naszego ulubionego ostatnio śniadania, czyli zapiekanki z kaszy jaglanej z jabłkami. Przygotowuję wszystko wieczorem, a rano tylko na 20 min do piekarnika, zanim ogarniemy poranną toaletę jest gotowe 🙂 Zalewam wrzątkiem kilka daktyli, moreli suszonych, fig, rodzynek (to, co akurat mam w szafce), zalewam wrzątkiem, odstawiam na pół godziny, zlewam większość wody i blenduję. Gotuję pół szklanki kaszy jaglanej, do jeszcze ciepłej dodaję łyżkę masła i 1/2 zblendowanych bakalii. Obieram 2-3 jabłka, trę na tarce, zagotowuję z cynamonem, imbirem i kardamonem, dodaję do jabłek pozostałe bakalie. Wykładam do naczynia żaroodpornego połowę kaszy, jabłka i na wierzch drugą część kaszy. A rano do pieca 🙂

      A jest jeszcze prostsza wersja, ale długo się piecze: zblendować na mus owoce: 2 banany, 4-5 jabłek, gruszka, szczypta cynamonu. Wymieszać z ok. 300g suchej (w sensie nie ugotowanej) kaszy jaglanej, do formy, piec w 200 st. C ok. 1,5 godz.

      Fajną rzeczą są też koktajle jaglane (choć u nas najczęściej na drugie śniadanie). Dowolne owoce (mango, banan, kiwi, awokado, pomarańcza, jabłko- co kto lubi i ma pod ręką), pół szklanki ugotowanej kaszy jaglanej + coś do rozrzedzenia jeśli wyjdzie za gęste (mleko roślinne, jogurt naturalny, woda, świeży sok owocowy, wedle gustu.

      Kolejny hit to wytrawne „muffiny” jajeczne. Dowolne warzywa (u nas najczęściej papryka, pomidorki koktajlowe, brokuł, kukurydza, fasolka szparagowa), ew. jakaś szynka pokrojona w kostkę, trochę startego na tarce cheddara (lub innego ulubionego sera). To wszystko rozkładamy w formie na muffiny, zalewamy masą jajeczną: jajka, trochę mąki kukurydzianej, ulubione przyprawy (u nas kurkuma, zioła prowansalskie, pieprz), posiekany szczypiorek. Aaa i łyżeczka jakiegoś tłuszczu, bo trochę przywierają. I do piekarnika 🙂

      Lubimy jeszcze do kanapek pastę z pestek słonecznika z suszonymi pomidorami: ok. 1 szklanki pestek słonecznika zalać na noc wodą, rano opłukać. Zblendować pestki + 5-6 suszonych pomidorów, 1 małą cebulkę, 2 ząbki czosnku, 2 łyżki soku z cytryny, pieprz, odrobinę soli. Jakby była za gęsta dodać kilka łyżek wody.

    • Anna

      Rozpisałam się 😉 ale przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz, nazywana przez nas „czekoladką” 🙂 jest świetna do naleśników, placuszków, młoda wyjada też solo łyżeczką. Zalewamy 2 łyżki płatków owsianych wrzątkiem na jakieś 15 minut, dodajemy do tego 1 awokado, 2 banany, 2 łyżki kakao i blendujemy. Czasem dodaję trochę zmielonych migdałów, pestek słonecznika lub siemienia lnianego (lub wszystkiego po trochu). Smacznego 🙂

      • Nebule-Ania

        To Twoje pomysły czy z jakiejś książki kucharskiej?

      • Anna

        Różnie, częściowo moje pomysły stworzone na potrzebę chwili, częściowo wygrzebane w sieci. Uwielbiam przeglądać blogi kulinarne i ślęczę po nocach szukając inspiracji 😉

        Podrzucam jeszcze przepis na zdrowe ciasteczka bez nabiału, cukru, mąki i jajek (nie mam w domu alergików, ale lubię wyzwania 😉 ), ale to raczej na podwieczorek niż śniadanie 😉

        Mieszankę daktyli, suszonych moreli, rodzynek, żurawiny i fig w dowolnych proporcjach (jak zwykle, co pod ręką) – w sumie ok 1 szklanki, zalać wrzątkiem, odstawić na ok. pół godziny, zlać nadmiar wody i zblendować razem z 1 bananem. Dodać ok. 200 g płatków owsianych, 3 łyżki uprażonego sezamu i ok. 3 łyżek dowolnych otrębów. Zagnieść, formować kulki (jak za suche dolać wody z moczenia bakalii, jak za rzadkie dosypać otrębów), spłaszczać, piec ok. 15 minut.

  2. Eve Milenna -

    Uwielbiam hmmm my jemy takie rzeczy moja mama nas zraziła takimi sniadaniami ☺u nas w domu jeszcze jest taka bardzo lubiana zupa mleczna a mianowicie ziemniaczki kroi sie w kostki nom jak na zupę 🙂 i sie je gotuje w samej wodzie z solą gdy są miękkie olewam trochę wody zalewamy je mlekiem i wstawiamy an gotowanie i gdy mleko zacznie się gotować wrzucamy zacierki-lane kluski i gotujemy okolo 20 minut hmmm bajeczne!! My uwielbiamy można jeść na słono albo na slodko czyli z cukrem.

    • Eve Milenna -

      Uwielbiam hmmm my jemy takie rzeczy moja mama nas zaraźiła takimi sniadaniami ☺u nas w domu jeszcze jest taka bardzo lubiana zupa mleczna a mianowicie ziemniaczki kroi sie w kostki nom jak na zupę 🙂 i sie je gotuje w samej wodzie z solą gdy są miękkie olewam trochę wody zalewamy je mlekiem i wstawiamy an gotowanie i gdy mleko zacznie się gotować wrzucamy zacierki-lane kluski i gotujemy okolo 20 minut hmmm bajeczne!! My uwielbiamy można jeść na słono albo na slodko czyli z cukrem.

  3. Make new home

    Przynajmniej raz w tygodniu serwuję Córeczce to śniadanie i sama chętnie jej podjadam 😉 Jest pyszne!

  4. Magda

    Na pewno pyszne sniadanie:) Jednak z praktycznego punktu widzenia – jest sens kupowac jednodniowy sok ananasowy i później go gotować? Smak pozostaje, jednak wszystkie witaminy znikają.

  5. Magda

    U nas owsianka to podstawa! Jemy ją 5 razy w tygodniu. A wersjom nie ma końca, choć przyznam, że z sokiem ananasowym nie próbowała. Może dlatego, że u nas ten świeży jest niedostępny…
    A to nasza wersja http://mahobu.blogspot.com/2015/04/krolowa-sniadaniowa.html

  6. M.

    My gotujemy owsiankę (kasze manną, kukurydzuaną, płatki jaglane) na mleku ryżowym waniliowym z rodzynkami/żurawiną, do tego na talerz pokrojone jabłuszko (lub inny owoc), sos ze zblenderowanej gruszki z cynamonem i prażone płatki migdałowe. Pozdrawiamy! 🙂

  7. Ola

    Super pomysł, na pewno wypróbujemy 🙂 U nas owsianka na różne sposoby. Poza tym ostatnio na topie:

    1. Placuszki z kaszy manny (z Alaantkowe blw) – generalnie szklankę kaszy zalewa się szklanką dowolnego mleka i odstawia na 15 min do wchłonięcia. Po 15 min dodajemy żółtko jaja a białko ubijamy. I teraz nasza inwencja twórcza, można zrobić na słodko i dodać rozgniecionego banana i pokrojone daktyle, lub starte jabłko i cynamon. Można też wersję wytrawną z twarożkiem i szczypiorkiem lub z pomidorami, startym serem i świeżą bazylią lub z pieczarkami i papryką… co kto lubi 🙂 Po dodaniu składników dołączamy ubite białko. Pieczemy na dobrej patelni bez tłuszczu do lekkiego zarumienienia. Świetne dla dziecka do łapki.

    2. Pasty do kanapek wszelakie. Z suszonych pomidorów, z oliwek, z brokuła z serem feta, z cieciorki, z pieczonego kalafiora itd… Co mam to wrzucam do blendera, trochę dobrej oliwy, przypraw, miksuję i gotowe. Tutaj przepisy na pasty wszelakie http://www.jadlonomia.com/?s=pasta

    3. I nasz świeży hicior: „nutella” daktylowo-orzechowa. Przepis:

    10 dag daktyli
    ¼ szkl. mleka (dowolnego)
    2 łyżki karobu lub 3 łyżki kakao
    ½ szkl. orzechów (dowolnych)
    szczypta soli

    Daktyle zalać wrzątkiem i odstawić na min. 1 godz. Odsączyć, zmiksować, wlać mleko, wsypać pozostałe składniki (orzechy zmielone lub pokrojone drobno).
    Wszystko wymieszać, przechowywać w lodówce (1-2 tygodnie)

    Pozdrawiam!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *