My mamy ten fotelik dokladnie rok, prawdopodobnie byl to pierwszy nabyty fotel w Polsce- kilka godzin po tym jak sam szef 8* postawil go w sklepie we Wrocławiu. Adam w momencie przesiadki mial 4 lata, 18,5 kg k ok 110 cm wzrostu i zwalnial takiego samego jak Wasz Besafe dla mlodszej siostry (15 m-cy spedzone w foteliku 0-13). U nas na poczatku byl problem z opadajaca glowa, ale odchylenie fotela pomoglo, teraz przy 5 latku nie ma to juz znaczenia. Zaleta jez jest waga- mamy drugi fotelik 15-36 na potrzeby samolotowo-babciowe, pomimo znanej firmy jest ciezszy, tym samym mniej poreczny. Ad cena- rok temu kolejny fotel za ktory 8* bral odpowiedzialnosc byl tanszy ok 1/3 ceny, wiec nie jest to az taka duza roznica przy gwarancji jaka daje producent+ zawsze to tansze niz poprzedni RWF, uzyskalismy tez maly rabat bo szef 8* to wspanialy czlowiek jest i ma poczucie misji ?
O, no to faktycznie jako pierwsi pewnie korzystaliście. A 8* ma wyjątkowych pracowników – to prawda:) A młodsza dalej w Besafe?
Tak. Teraz ma 2 lata i 5 m-cy, 13 kg wiec pojezdzi nim troche. Jezeli niedlugo uda mi sie zajsc w ciaze to planuje dokupic potem Axikida, tak aby ją tam przesadzic na okres do 25 kg lub jak bedzie sie miescila wzrostowo- czyli do ok 5 lat, potem bedzie dla 3 dziecka bo Besafe ma teraz 4 lata . Ad Besafe to bardzo nie podoba mi sie mocowanie pasow- mala potrafi sie z nich wyplatac i uzywamy takiego lacznika(ktory trzeba dokupic ? #zlybesafe), wg mnie przy tej cenie fotela taka sytuacja nie powinna miec miejsca+ widzialm w necie ze styropian na zaglowku chroniacym glowe potrafi pęknąć i trzeba wymienic- nie wiem czy jest opcja bezplatba jak w Takacie.
Ok, doinformowałam się wzdłuż i wszerz 🙂 ale mam jedno ‘ale’: Mam dziecko – zaraz 2,5-letnie, 13kg, 92cm – wożę je w foteliku na przednim siedzeniu, przodem. Przodem dlatego, że nie mieszczą sie jej nogi jak sadzam ją tyłem do kierunku jazdy. Chyba że jest jakiś patent, o którym nie wiem. Jakieś pomysły? Sugestie? Z góry dziękuję
Pytanie mam: czy faktycznie można go będzie stosować przez te 8 lat i więcej? Nie ma terminu przydatności? 🙂
8* – najlepsi. Również korzystamy z ich usług w Łodzi. Aktualnie 1,5 roczniak w Axkid Kidzone. Cena tez początkowo biła po oczach. Jednak bezpieczeństwo dziecka jest bezcenne.
Witam. Ale odgrzebalam kotlet ? gdzieś mi umknęło że macie do Lilki Takate. Ja właśnie zakupiłam 5 letniej córce. Jest niższa niż Lilka w tamten czas i szczupła. szczupła to jest najwezszy fotelik z tej grupy wagowej. My jesteśmy bardzo zadowoleni. Córka też – sama wybierała różową nitkę obszycia ? Pozdrawiam.
Osiem gwiazdek – najlepsi. Również polecam tą sieć sklepów, gdzie pracują profesjonaliści. Już drugi fotelik u nich kupiliśmy i jesteśmy zadowoleni. Bardzo mi się podoba rzetelne doradzanie klientowi. Przyjechałem sam bez synka. Nie wciskali mi fotelika – zaproponowali żebym wrócił z dzieckiem bo testy testami ale fotelik nawet z najlepszymi wynikami może nie pasować do kanapy samochodu lub dziecka. Jak ktoś szuka rzetelnej porady – to się nie zawiedzie. Zamontują, wytłumaczą, nauczą. Jak dla mnie nowa jakość obsługi. Nie próbują niczego wciskać na siłę.
Ja przesadziłam Felixa krótko przed 4 urodzinami. Wyrosl mi chłopak z römer duo plus. Mi bardzo zależało zeby ten trzeci fotelik miał własne pasy. Jezu co sie naszukałam… kupiłam römer advansafix III Sixt. Montuje sie na isofix, na pas i na hak top tether tylu. Siedzi wiec na beton. A Felix siedzi zapięty własnymi pasami. Jakos nie wiem dlaczego bardzo mi na tym zależało. Oczywiście mozna przerobić pózniej na taki dla większego dziecka jak juz urośnie i wyedy juz sie zapina tym normalnym pasem. Ale to jeszcze troche:))) Najważniejsze to znaleźć fotelik zeby wszystkim pasował:)) do auto, do dziecka i rodzicom sie podobał:)
Wydaje mi sie ze nie masz racji z zabieraniem fotelika do samolotu. Latalam z naszym cybexem i nikt nic nie wspominal Ze to nie takata. Ale fotelik wyglada fajnie ?
A właściwie dlaczego jest to jedyny fotelik, który można zabrać do samolotu? Inne się z jakiegoś powodu nie nadają? Pytam z ciekawości, nie leciałam jeszcze nigdy z dzieckiem samolotem.
Fotelik samochodowy powinien posiadać certyfikat FAA lub TÜV oraz powinien być oznaczony napisem „For Use In Aircraft”.
Też dwa tygodnie temu kupiliśmy Takatę – a nawet dwie, dla starszego i młodszego syna (5 i 4 lata). Nieco różnią się budową ciała – starszy już jakiś czas temu był na granicy poprzedniego fotelika, jeśli chodzi o wzrost, ale cały czas czekaliśmy, aż wagowo dobije do 15 kg. Młodszy za to już teraz tę granicę przekroczył, wzrostowo jeszcze się w 9-18 mieści, ale też już niewiele mu brakuje do granicy (ze 2 cm), więc po konsultacji z panem ze sklepu (Osiem gwiazdek, oczywiście!) postanowiliśmy go jednak przesadzić do nowego fotelika. Jechaliśmy nimi tylko raz, ze sklepu do domu, więc nie mogę o nich dużo powiedzieć, ale przyznam szczerze, że zmartwił mnie fakt, że starszy narzekał, że jest mu niedobrze. Liczę jednak na to, że to tylko zbieg okoliczności, a nie rezultat zmiany na niżej położony fotelik, skoro Lilka nie narzeka (u nas nigdy nie było żadnych objawów choroby lokomocyjnej).
Niestety w Takacie obaj nam wymiotują strasznie, w poprzednich fotelikach nie było takiego problemu 🙁 Nie wiesz może, z czego może to wynikać? Inne pasy, niższe siedzisko, większe wstrząsy?
Mam ten sam problem i nie wiem czemu synkowi niedobrze. Wcześniej jeździł tyłem bezproblemowo.. Czy chłopcy przyzwyczaili się czy rozwiązaliście jakoś inaczej problem?
Trochę to trwało, ale już jest ok, podróże przebiegają bez większych problemów. Myślę, że to nie była kwestia konkretnego modelu fotelika, a zmiany na kolejną grupę – trochę inne ułożenie ciała, inne pasy itd. Gdyby nie to, że jeździmy samochodem sporadycznie i dało się to jakoś przeczekać, rozważałabym jednak kupno fotelika przejściowego 9-22 kg, który budową przypomina ten 9-18 kg.
My tez mamy Takate Maxi i syn ją uwielbia, ale nam powiedziano, że ta gwarancja „dożywotnia” to „dożywotnia” fotelika czyli 6 lat użytkowania – kupowalilismy go w Tosia.pl, to w końcu jak to jest? Wiecie może?
Ta “dozywotniość” takaty to do konca jej daty waznosci. Ona tez ma date waznosci i wynosi 10 lat. Dla mlodszego i tak później bedziecie musieli cos dokupić o ile wogole bedzie do takaty pasowal. Jednak to fotelik z najwyzszej półki, a bezpieczenstwo dziecka jest bezcenne wiec jesli pasuje do dziecka i samochodu to oczywiscie warto.
wszystko super, ale z tym “będzie nam służył przez 8 lat, a później przejmie go młodszy brat” to głupota kompletna, bo takata ma ważność 9lat od daty produkcji, a mówienie o dożywotniej gwarancji to mocna nadinterpretacja, bo owa “dożywotność” obejmuje jedynie wspomniane 9lat. niby mała różnica, bo 9 to masa czasu, ale jak widać po waszym przypadku, nie zawsze tych lat starczy jeszcze na młodsze rodzeństwo.
Po pierwsze: Takata to była firma japońska, nie niemiecka. Po drugie: zbankrutowała w 2017 r z powodu bubli, które produkowała w fabryce w Meksyku, a które przyczyniły się do śmierci wielu osób; Po trzecie: masę upadłościową odkupili chińczycy( Key Safety Systems) i teraz to oni są właścicielami Takaty. To tyle w temacie “niemiecki foteli z górnej półki, och-ach, za tysiącpińcet”. Fakt sprzedaży fotelików Takata w salonach BMW czy Lexus spowodowany był tym, że firmy te kupowały od Takaty airbagi, pasy bezpieczeństwa itp – więc była to po prostu transakcja wiązana.